Varnásrama-dharma

Társadalmi rendszer, melyet Isten teremtett

A házasságot a férfi és a nő jelleme és hajlama határozza meg

2016. március 09. 11:37 - varnasrama

Kérlek, add férjhez ma leányaidat a legkiválóbb bölcsekhez, tekintetbe véve a leányok jellemét és kívánságát, és terjeszd el ezzel hírneved szerte az univerzumban!


MAGYARÁZAT: A kilenc legfőbb risi vagy bölcs Marícsi, Atri, Angirá, Pulastya, Pulaha, Kratu, Bhrigu, Vaszitha és Atharvá. Mindannyian nagyon tekintélyes risik, s Brahmá arra vágyott, hogy Kardama Muni hozzájuk adja eddig született kilenc leányát. Két nagyon fontos szóval találkozunk: yathá-sílam és yathá-ruci. A leányokat nem a véletlenre bízva kell a risiknek átadni, hanem jellemük és hajlamuk kombinációja alapján. Ebben rejlik egy férfi és egy nő kapcsolatának művészete. Nem szabad, hogy a férfi és a nő pusztán a szexuális élvezetet szem előtt tartva váljanak társakká. Sok más dolog is van, amit tekintetbe kell venni, főként a jellem és a hajlam. Ha a férfi és a nő hajlama és jelleme különbözik, boldogtalanok lesznek együtt. Az indiai házasságoknál még negyven évvel ezelőtt is először összehasonlították a fiú és a lány hajlamát és jellemét, s ha illettek egymáshoz, akkor összeházasodhattak. Ez a szülők irányításával történt. A szülők az asztrológia segítségével meghatározták a fiú és a leány jellemét és hajlamát, s ha összeillettek, összeházasodhattak: „Ez a leány és ez a fiú éppen összeillenek. Meg kellene házasodniuk.” Semmi mást nem tartottak fontosnak. Brahmá ugyanezt a módszert javasolta teremtésének kezdetén: „Leányaidat hajlamaik és jellemük alapján hozzá kell adnod a risikhez.”
A csillagászati számítások alapján az embereket aszerint lehet besorolni, hogy az isteni vagy a démoni természethez tartoznak-e. Ily módon választották ki a házastársakat. Egy isteni tulajdonságokkal rendelkező leányt egy isteni tulajdonságokkal rendelkező fiúhoz kell adni, egy démonikus természettel rendelkező leányt pedig egy démonikus fiúhoz, s akkor boldogok lesznek. Ha azonban a leány démonikus, a fiú pedig jámbor, akkor nem érthetik meg egymást, s egy ilyen házasságban nem lehetnek boldogok. Manapság a fiúk és a lányok nem természetük és jellemük szerint házasodnak össze, ezért a legtöbb házasság boldogtalan, s válással végződik.
A Bhágavatam Tizenkettedik Éneke megjósolja, hogy ebben a Kali-korban a házasság alapját egyedül a nemi élet jelenti majd: ha a fiú és a leány elégedett a szexuális életben, akkor megházasodnak, s ha nem, akkor elválnak. Ez nem valódi házasság, hanem a férfi és a nő olyan együttléte, mint a macskáké és a kutyáké. Ezért a korunkban születő gyermekek nem egészen emberi lények. Az emberi lénynek kétszer születettnek kell lennie. A gyermek először egy jó apától és anyától születik meg, aztán pedig újra megszületik a lelki tanítómestertől és a Védáktól. Az első anya és apa világra hozzák őt, majd a lelki tanítómester és a Védák válnak második apjává és anyjává. A védikus kultúrában a házasságot a gyermeknemzés érdekében kötötték. Minden férfi és nő felvilágosult volt a lelki tudás terén, s amikor gyermeket nemzettek, mindenre alaposan és tudományosan odafigyeltek.

Forrás: Srí Srímad Bhágavatam 3. ének 24. fejezet - Ő Isteni Kegyelme A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupáda a Krisna- Tudat Nemzetközi Szervezetének alapító ácáryája

hinduwedding.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://varnasrama.blog.hu/api/trackback/id/tr398456632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása