A nőket úgy kezelni, mint anyákat
(vagy: Nőkre úgy tekinteni, mint anyákra)
„Az Isten iránti szeretet terjesztése során Csétanja Maháprabhu és társai nem törődtek sem azzal, hogy ki alkalmas a befogadásra, ki nem, sem azzal, hol osszák és hol ne osszák: Ők nem adtak feltételeket.” (Cc. Adi-Lila 2.7.22.)
1. Lényegében a kettősség azt jelenti, hogy elfelejtettük, Krisna szerves része vagyunk. Mi Tőle elkülönülten akarunk élvezni, az irányító szerepét akarjuk játszani. Ez az irányítási irányvonal a nemi élet vágyában tetőzik.
2. A nő/férfi-felfogás rokon értelmű az anyagi tudattal.
3. Krisna -tudatúvá válni azt jelenti: a kettőség fölé emelkedni. Szilárdak, kell, hogy legyünk abban a tudatban, mi mindannyian Krisna szerves részei vagyunk, az Ő élvezetéért - nem a mienkért.
4. A bhakta legelső kötelessége, hogy túllépjen a nemi vágyon.
5. Ez filozófiai tisztánlátást, állandó gyakorlatot és kitartást igényel. ( Az utálat (irtózás) nem megoldás. A vonzódás/utálat (irtózás) egy érem két oldala.)
6. A Panycsa-tattva jóvoltából Sríla Prabhupáda megkönnyített rajtunk, és kinyitotta bhakti kincstárát a férfiak és nők minden osztályának.
7. Ez számunkra intenzív és korlátlan lehetőségeket teremt, hogy túllépjünk az anyagi ragaszkodáson és utálaton (irtózáson). Kifejleszti transzcendentális megvalósításunkat Krisnával.
8. Az „anya” szó tiszteletet és józanságot sugall (jelent).
9. Amikor mi azt tanácsoljuk, hogy a nőket anyákként kell tekinteni, arra gondolunk, hogy a nőkkel való tetteink tartózkodóak és tiszteletteljesek legyenek.
10. Az ilyen magatartás csökkenti a sértő mentalitást és cselekedeteket más élőlényekkel szemben.
11. A nőknek anyaként kell viselkedni.
12. A Krisna-tudat gyakorlásában a nemek különválasztása elkerülhetetlen.
Forrás: Bhakti Caru Mahárádzsa- Vaisnava etikett lecke sorozat